Tekstit

Lähtöpäivä

Kuva
Iltahartauksissa oli tunnelmaa :) Maanantai 24.7 2017 Maanantai alkoi herätyksellä ja aamupalan syömisellä. Meillä oli myös aamu-medis, jossa oli kertomus Jeesuksen ylösnousemuksesta. Mediksen jälkeen aloitimme pakkaamisen ja yhteisten paikkojen siivoamisen. Kirjoitimme myös kaikista riparilaisista ja ohjaajista positiivisia asioita jokaisen paperiin. Pian on kotiinlähtö ja toivottavasti matka menee hyvin. Lauantaina näemme konfirmaatioharjoituksissa Oulunkylässä.

Viimeinen kokonainen päivä

Kuva
Sunnuntai 23.7.2017 Päivä alkoi isosten herätyksellä ja aamupalalla. Vietimme puolenpäivän aikaan messua eli kaikki pääsivät ehtoolliselle. Leiriläisille pidettiin leirin loppukoe ja kaikki pääsivät läpi. Leiriläisille pidettiin tietovisa leirin vetäjistä. Iltapäivällä grillailtiin grillikatoksella makkaraa ja vaahtokarkkeja. Illalla saunottiin ja vietettiin yhdessä aikaa nuotion lämmössä. Myöhemmin isoset pitivät iltaohjelman ja ohjaajat iltahartauden ja leiriläiset päästettiin nukkumaan. Ohjaajat pohtivat vakavina, miten porukka pärjää loppukokeessa. Skabojen pisteet. Voittajat ja osallistujat saivat karkkia!

Kuudes päivä

Kuva
Lauantai 22.7. Riparin toiseksi viimeisenä kokonaisena päivänä on ollut hyvät säät. Vain yksi rankkasade yllätti kesken jumiksen. ;D Aamun mediksen jälkeen keskustelimme tunteista ja ihmissuhteista. Työskentelyn jälkeen oli raamis ja raamiksen jälkeen keskustelimme kärsimyksestä ja kuolemasta. Lounaalla siivosimme ahkerasti. Jumiksen jälkeen oli kirkkokahvit, joilla paistelimme makkaroita ja maisseja. Välipalan jälkeen käsittelimme pelastushistoriaa. Iltapäivällä pelasimme Afrikan tähteä ja sen jälkeen oli päivän skabat. Päivällä skaboissa oli vuorossa isoisten kastelu, jossa leiriläiset onnistuivat erittäin hyvin. Siitä lähdettiin uimaan ja saunomaan. Iltapalan jälkeen siirryimme hupaisaan iltaohjelmaan, jossa lauluja, leikkejä, sketsejä ja naurua riitti. Leirillä on siivottu ahkerasti, koska illalla oli tulossa vieraaksi seurakunnan johto. ;)

Viides päivä :)

Kuva
Perjantai 21.7.2017 Herätyksen ja hiljaisuuden välissä oli opetusta, syömistä, jumalanpalvelus ja yhdessä oloa. Opetuksessa aiheena olivat tänään omat valinnat, päihteet, vihreät arvot, henkinen sukupuu ja hyvä elämä. Myös läheisiä ja muita tuttuja pohdittiin ja kirjattiin ylös. Vapaa-ajalla heiteltiin koppipalloa ja hypittiin trampoliinilla. Tänään oli hauska päivä.  

Neljäs päivä

Kuva
Torstai 20.7. Tänään on ollut mukava, aurinkoinen päivä. Me maalattiin raamiksessa ja ollaan puhuttu Pyhästä Hengestä ja sakramenteista ja käytiin saunassa ja kiskalla. Ruoka oli hyvää ja ulkoläksyjä on suoritettu paljon tänään. Hyvällä mielellä jatkamme päivää iltaan asti. Opimme paljon uusia asioita oppitunneilla sekä isoset kertoivat heidän isoskoulutus kokemuksistaan. Nyt iltapalalle!  Toivakassa on huone, jossa on eläinten päitä. Kabinetin uusi nimi on päähuone ja tämä tässä on Andy.     PS. Aleksiohjaaja oppi just moonwalkin!! :D

Kolmas päivä

Kuva
   Keskiviikko 19.7. Tänään aamumme alkoi aamuhartaudella, jonka jälkeen pikkuset olivat oppitunnilla ja isoset suunnittelivat raamista ja iltaohjelmaa. Raamiksessa pohdimme yhdessä mitä Jumala meille tarkoittaa ja miltä hän/se meille voisi näyttää. Päivä eteni pikkusten oppitunneilla ja ilta-päivällä leikimme leiri olympialaisia ja tunnettua ”The Peliä”. Loppu illasta syötiin iltapala ja isosten tekemä iltaohjelma odottaa vielä.  Päivä on ollut kiva ja vähemmän sateinen kuin eilen! J  Palapelistä on tullut koko leirin projekti, jonka apparit aloittivat. Pikkuhiljaa.. :) Iltahartaus

Ensimmäinen ja toinen riparipäivä

Kuva
Riparimme on alkanut vauhdilla ja eilisen tekstin kirjoittamiseen ei jäänyt oikein aikaa. Tässä tulee kooste ensimmäisestä ja toisesta päivästä. Pahoittelumme siitä, että tämä on näin myöhässä. Ensimmäinen päivä Riparimme lähti Oulunkylän kirkolta aamulla bussilla kohti Toivakkaa ja siellä sijaitsevaa Huikon kartanoa. Matka sujui pysähdyksineen kaikkineen erinomaisesti. Suuri vaaleanpunainen kartanorakennus sijaitsee pienen kukkulan päällä. Paikalla meitä odotti vaihto toisen porukan kanssa. Valitettavasti vaihdossa pari laatikkoa lähtikin vahingossa takaisin Helsinkiä kohti, mutta onneksi mukana ei ollut mitään hirmuisen tärkeää paitsi riparilaisia odottaneet vihot. Onneksi pappimme pystyi käymään ostamassa korvaavat vihot Toivakan kylältä! Ensimmäisestä päivästä menee aina aikaa matkustamiseen ja asettautumiseen. Päivällä majoittauduimme, tutustuimme toisiimme ja alueeseen ja kävimme läpi turvallisuusasioita. Iltapäivällä ohjaajat ja isoset pitivät valmistelemansa j...